This discussion arises mainly because of the fact that with the guideline − although giving a structured survey of the already existing requirements on structural as well as personnel qualifications – more emphasis is placed on the necessary personnel resources, standards for adequate patient information on the sedation, and risk stratification for the patient with the publication of the guideline.
Neben dem Faktor Zeit und dem Erkennen vital bedrohlicher Verletzungen, die häufig unter dem Begriff „deadly six“ zusammengefasst werden, sollten aber auch sog. Unfallchirurg 105:1027–1032Ruchholtz S, Nast-Kolb D, Waydhas C et al (1994) Frühletalität beim Polytrauma – eine kritische Analyse vermeidbarer Fehler.
"Partial breast irradiation for locally recurrent breast cancer within a … J Trauma 33:714–721Nast-Kolb D, Waydhas C, Kastl S et al (1993) The role of an abdominal injury in follow-up of polytrauma patients. Ann Thorac Surg 81:1339–1347McNamara J, Messersmith J, Dunn R et al (1970) Thoracic injuries in combat casualties in Vietnam. Die S3-Leitlinie Polytrauma erhebt nicht den Anspruch auf Vollständigkeit. B. die Versorgung von Kindern sind bisher noch nicht in die Leitlinie eingeflossen, werden aber für die Überarbeitung fest eingeplant.For the multidisciplinary treatment team, the medical care of the most severely injured patients in the trauma room means they have to convert a structured evaluation process into a target-oriented treatment process. Endoscopy
Ann Thorac Surg 10:389–401Boyd M, Vanek V, Bourguet C (1992) Emergency room resuscitative thoracotomy: when is it indicated? Durch die Veröffentlichung der ersten bundesdeutschen S3-Leitlinie zur Sedierung in der gastrointestinalen Endoskopie hat das Thema Sedierung neuerlich sowohl bei Ärzten und Assistenzpersonal als auch in der Laienpresse an Interesse gewonnen. Unfallchirurg 97:285–291Champion HR, Sacco WJ, Copes WS (1992) Improvement in outcome from trauma center care.
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In: Hughes RA, Brainin M, Gilhus NE (eds) European handbook of neurological management, 1Firsching R, Woischneck D, Klein S et al (2001) Classification of severe head injury based on magnetic resonance imaging. "Diagnosis, staging and treatment of patients with breast cancer: national clinical guideline no.
Endoskopie heute J Trauma 57(2):305–309Bracken MB (2002) Steroids for acute spinal cord injury. Unfallchirurg 111(4):232–239Liu M, Lee CH, P’eng FK (1993) Prospective comparison of diagnostic peritoneal lavage, computed tomographic scanning, and ultrasonography for the diagnosis of blunt abdominal trauma.
Cochrane Database Syst Rev CD001046Cannell H, Silvester KC, O’regan MB (1993) Early management of multiply injured patients with maxillofacial injuries transferred to hospital by helicopter.
Am J Emerg Med 20:528–534Ma J, Mateer J (1997) Trauma ultrasound examination versus chest radiography in the detection of hemothorax. You can also search for this author in Die S3-Leitlinie Polytrauma erhebt nicht den Anspruch auf Vollständigkeit. DMW - Deutsche Medizinische Wochenschrift J Trauma 65(4):748–754Lendemans S, Kreuzfelder E, Waydhas C et al (2004) Clinical course and prognostic significance of immunological and functional parameters after severe trauma.
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Abstract. S3-Leitlinie Früherkennung, Diagnostik, Therapie und Nachsorge des Mammakarzinoms, Version 4.0 –Dezember 2017 4 Quellen: Kauer-Dorner, D., R. Potter, A. Resch, L. Handl-Zeller, K. Kirchheiner, K. Meyer-Schell and W. Dorr (2012).
Acta Neurochir (Wien) 143:263–271Panetta T, Sclafani SJ, Goldstein AS et al (1985) Percutaneous transcatheter embolization for massive bleeding from pelvic fractures. Resuscitation 75:276–285David JS, Gueugniaud PY, Riou B et al (2007) Does the prognosis of cardiac arrest differ in trauma patients?
Important subjects such as the medical care of children have not yet been integrated into the guideline, but it is planned to include them in the next revision.AWMF (2011) S3-Leitlinie Polytrauma/Schwerverletzten-Behandlung, Registrierungsnummer 012–019, AWMF, Düsseldorf, http://www.awmf.org/leitlinienSturm JA, Lackner CK, Bouillon B et al (2002) Advanced Trauma Life Support (ATLS) und Systematic Prehospital Life Support (SPLS).
Lancet 376:23–32Der korrespondierende Autor gibt an, dass kein Interessenkonflikt besteht.Klinik für Unfallchirurgie, Universitätsklinikum Essen, Hufelandstraße 55, 45122, Essen, DeutschlandKlinik für Unfall-, Hand- und Wiederherstellungschirurgie, Medizinische Universität Marburg, Marburg, DeutschlandYou can also search for this author in Apart from the time factor and the detection of life-threatening injuries that are often summarised under the term“deadly six“, also so-called trivial injuries should not be overlooked, because they occasionally can crucially affect the quality of life after trauma. J Trauma 25:1021–1029Bozeman C, Carver B, Zabari G et al (2004) Selective operative management of major blunt renal trauma.
Innere Medizin: Gastroenterologie B. die Versorgung von Kindern sind bisher noch nicht in die Leitlinie eingeflossen, werden aber für die Überarbeitung fest eingeplant. Soluții de blocare în dializă; TauroLock™ TauroLock™-Hep500